Saturday, March 13, 2010

忽视的感觉

6A's
让我又爱又恨
我曾很爱过它,
但也是它让我终日以泪洗脸。

是它,
让我无地自容;
是它,
让我没有自信;
是它,
让我抬不起头;
是它,
让我没面目见人。

就是它,
让大家拿放大镜来看我;
就是它,
让大家在看我笑话。

为什么?

我无法见人,
我抬不起头来。
就算在家里也是一样!

除了妹妹,
我谁都无法面对。

为什么不能让我考获7A's?
一科之差,
害得我好惨!
就一科之差,
害我丢了奖学金!

为什么级任老师要告诉我我考获7A's?
为什么要让我白开心一场?
难道看到我空欢喜一场会很开心吗?

为什么我不是读商科?
要是我读商科,我一定能考获7A's!
一些我比她们好些的统统都考获7A's!
为什么老爸要我读商科?

怪了全世界的人,
其实最该怪的人是自己!

妈的,
为什么我这样笨?!
为什么我这样衰?!
为什么要用放大镜来看我?!
为什么我哥这样聪明?!





笔于2010年3月13日
1650

4 comments:

Kevin~VeXz said...

6'As is quite good, i just have 3'As while i wanted to do actuarial science @@ many peoples sees it like im dreaming, impossible but for me is not, because i know i can do better in my education ^^ since you knowyou wanted to do accountancy just do it ^^ don't make yourself regret anymore. believe in yourself ^^ be confident on what you can do

WezLeY said...

Kevin
U don't understand what condition I was in that moment...
Really really really feel uncomfortable to face anyone >.<

Kevin~VeXz said...

in the future, im always here ^^

Kevin~VeXz said...

while the past ... im sorry for that >.<