Thursday, April 8, 2010

遗憾?后悔?

人生是充满遗憾和后悔吗?
什么是遗憾
什么是后悔

商科比较优的我选择读理科,
大家都问我会不会后悔。
我的答案是不后悔,
学习怎么可以说后悔呢?
对吧?=)

直到SPM成绩放榜的时候,
我又开始怀疑我自己了,
究竟我是真的不后悔吗?

因为读理科,
使我的成绩变得不够理想。
我相信
要是我读商科的话,
我能够考到至少7个A的成绩。
我有信心!
成绩出炉时,
还是有朋友问我有没有后悔,
我想
这不是后悔,
应该是遗憾吧~

再来,
从小就有着志愿当一名会计师的我,
竟然会放弃读会计。
朋友们都赞成我读会计,
甚至老爸也难得同意,
最后我竟然把从小到大的志愿给放弃。

对我来说,
梦想不能当饭吃,
所以我选择现实。
眼看着那些拿会计学的朋友们即将读会计,
心里很难过。
眼睁睁看着读会计的机会在我眼前流失,
心里更是难堪。

老实说,
现在我的心还会为会计发痒,
无可奈何我已选择了金融,
我会好好地读下去,
考出好成绩来。

目前
这个选择是我人生中最大的遗憾!




笔于2010年4月8日
0206

6 comments:

Akira 思胜 said...

我喜欢商科, 不过我在中学也是去读理科, 因为我知道我以后是读营业科目的咯...

WezLeY said...

当时我是觉得读理科后若发现不适合,至少我还有转科的机会。

Kevin~VeXz said...

it is not necessary to rush for courses, give yourself sometime to relax and think of what you want in your future. everyone can get a good result academically but at the working world it is what you are doing everyday. if accountancy is what you want then just go for it. just keep yourself determined for what you had decided, don't let your thoughts keep bothering you.

just giving some opinion
i apologize for any inconvenience
^^

WezLeY said...

Kevin
I love Accounting
but...
I wont study Accounting.

Kevin~VeXz said...

^^ ok ... as long as you happy ...
if 1 day you want to know something about accounting im always willing to teach you, because im going to put much effort on it

WezLeY said...

Kevin
thanks ya! ^^